Algemene bedrijfsvoorwaarden
Algemene bedrijfsvoorwaarden
1) Toepassingsgebied
1.1 Deze Algemene Voorwaarden (hierna te noemen "AV") van de (hierna te noemen "Verkoper") zijn van toepassing op alle overeenkomsten voor de levering van goederen die door een consument of ondernemer (hierna te noemen "Klant") met de Verkoper worden gesloten met betrekking tot de goederen die door de Verkoper in zijn online shop worden aangeboden. Het opnemen van eigen voorwaarden van de Klant wordt hierbij tegengesproken, tenzij anders overeengekomen.
1.2 Een consument in de zin van deze Algemene Voorwaarden is elke natuurlijke persoon die een juridische transactie aangaat voor doeleinden die overwegend noch commercieel noch zelfstandig zijn. Een ondernemer in de zin van deze AV is een natuurlijke of rechtspersoon of een maatschap met rechtsbevoegdheid die bij het sluiten van een rechtshandeling handelt in de uitoefening van zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.
1.3 Afhankelijk van de productbeschrijving van de Verkoper kan het voorwerp van het contract zowel de aankoop van goederen door middel van een eenmalige levering als de aankoop van goederen door middel van een permanente levering (hierna "abonnementscontract") zijn. In het geval van een abonnementscontract verplicht de verkoper zich om de klant de contractueel verschuldigde goederen te leveren voor de duur van de overeengekomen contractperiode met de contractueel verschuldigde tijdsintervallen.
2) Totstandkoming van het contract
2.1 De productbeschrijvingen in de online shop van de Verkoper vormen geen bindend aanbod van de Verkoper, maar dienen voor het uitbrengen van een bindend aanbod door de Klant.
2.2 De klant kan het aanbod doen via het online bestelformulier in de online shop van de verkoper. Daarbij doet de klant, na het plaatsen van de geselecteerde goederen in het virtuele winkelmandje en het doorlopen van het elektronische bestelproces, een juridisch bindend contractueel aanbod met betrekking tot de goederen in het winkelmandje door te klikken op de knop waarmee het bestelproces wordt afgesloten.
2.3 De Verkoper kan het aanbod van de Klant binnen vijf dagen aanvaarden
- door de klant een schriftelijke orderbevestiging of een orderbevestiging in tekstvorm (fax of e-mail) te sturen, in welk geval de ontvangst van de orderbevestiging door de klant doorslaggevend is, of
- door de bestelde goederen bij de klant af te leveren, in welk geval de ontvangst van de goederen door de klant doorslaggevend is, of
- door de klant om betaling te vragen nadat de klant de bestelling heeft geplaatst.
Als er meerdere van de bovengenoemde alternatieven bestaan, komt de overeenkomst tot stand op het moment dat een van de bovengenoemde alternatieven zich het eerst voordoet. De termijn voor aanvaarding van het aanbod begint op de dag na verzending van het aanbod door de klant en eindigt bij het verstrijken van de vijfde dag na verzending van het aanbod. Indien de verkoper het aanbod van de klant niet binnen de genoemde termijn aanvaardt, geldt dit als een verwerping van het aanbod met als gevolg dat de klant niet langer aan zijn intentieverklaring is gebonden.
2.4 Als de betalingsmethode "PayPal Express" wordt geselecteerd, wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg (hierna: "PayPal"), met inachtneming van de PayPal-gebruiksvoorwaarden, beschikbaar op https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full of - als de Klant geen PayPal-rekening heeft - met inachtneming van de Voorwaarden voor betalingen zonder PayPal-rekening, beschikbaar op https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full. Als de klant "PayPal Express" als betalingsmethode selecteert tijdens het online bestelproces, geeft hij ook een betalingsopdracht aan PayPal door op de knop te klikken waarmee het bestelproces wordt afgesloten.
In dit geval verklaart de Verkoper het aanbod van de Klant reeds te aanvaarden op het moment dat de Klant het betalingsproces in gang zet door te klikken op de knop waarmee het bestelproces wordt afgesloten.
2.5 Als de betalingsmethode "Amazon Payments" is geselecteerd, wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder Amazon Payments Europe s.c.a., 5 Rue Plaetis, L-2338 Luxemburg (hierna: "Amazon"), met inachtneming van de gebruikersovereenkomst van Amazon Payments Europe, die kan worden ingezien op https://payments.amazon.de/help/201751590. Als de klant "Amazon Payments" als betalingsmethode selecteert tijdens het online bestelproces, geeft hij ook een betalingsopdracht aan Amazon door te klikken op de knop waarmee het bestelproces wordt afgesloten. In dit geval verklaart de verkoper het aanbod van de klant al te accepteren op het moment dat de klant het betalingsproces in gang zet door te klikken op de knop waarmee het bestelproces wordt afgesloten.
2.6 Wanneer een aanbod wordt gedaan via het online bestelformulier van de Verkoper, wordt de tekst van de overeenkomst door de Verkoper opgeslagen en in tekstvorm (bijv. e-mail, fax of brief) naar de Klant gestuurd nadat de Klant zijn bestelling samen met deze AV heeft verzonden. De tekst van het contract kan echter niet meer worden opgevraagd door de klant via de website van de Verkoper nadat de bestelling is verzonden.
2.7 Alvorens de bestelling via het online bestelformulier van de Verkoper bindend te plaatsen, kan de Klant mogelijke invoerfouten herkennen door de op het scherm weergegeven informatie zorgvuldig te lezen. Een effectief technisch middel voor een betere herkenning van invoerfouten kan de vergrotingsfunctie van de browser zijn, met behulp waarvan de weergave op het scherm wordt vergroot. De klant kan zijn invoer tijdens het elektronische bestelproces corrigeren met behulp van de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties totdat hij op de knop klikt waarmee het bestelproces wordt afgesloten.
2.8 Voor het afsluiten van het contract is alleen de Duitse taal beschikbaar.
2.9 De afhandeling van bestellingen en het opnemen van contact vinden in de regel plaats via e-mail en geautomatiseerde afhandeling van bestellingen. De klant moet ervoor zorgen dat het door hem opgegeven e-mailadres voor de afhandeling van de bestelling correct is, zodat de door de verkoper verzonden e-mails op dit adres kunnen worden ontvangen. In het bijzonder bij het gebruik van SPAM-filters moet de klant ervoor zorgen dat alle e-mails die door de verkoper of door derden in opdracht van de verkoper worden verzonden om de bestelling te verwerken, kunnen worden afgeleverd.
3) Herroepingsrecht
3.1 Consumenten hebben over het algemeen een herroepingsrecht.
3.2 Meer informatie over het herroepingsrecht is te vinden in de herroepingsinstructies van de verkoper.
Verkeerd adres opgegeven door de koper:
Als de verkoper een onjuist adres heeft opgegeven bij een bestelling, zijn we niet verplicht om het factuurbedrag terug te betalen totdat het artikel zelfstandig naar ons is teruggestuurd. We bieden echter wel een doorverwijzing naar het juiste adres, neem hiervoor contact met ons op via e-mail.
4) Prijzen en betalingsvoorwaarden
4.1 Tenzij anders vermeld in de productbeschrijving van de verkoper, zijn de vermelde prijzen totaalprijzen inclusief de wettelijke btw. Eventuele extra leverings- en verzendkosten worden apart vermeld in de betreffende productbeschrijving.
4.2 Bij leveringen naar landen buiten de Europese Unie kunnen in afzonderlijke gevallen extra kosten ontstaan waarvoor de Verkoper niet verantwoordelijk is en die door de Klant moeten worden gedragen. Hieronder vallen bijvoorbeeld kosten voor het overmaken van geld door kredietinstellingen (bijv. overschrijvingskosten, wisselkoerskosten) of invoerrechten of belastingen (bijv. douanerechten). Dergelijke kosten kunnen ook worden gemaakt in verband met het overmaken van geld als de levering niet plaatsvindt in een land buiten de Europese Unie, maar de klant de betaling verricht vanuit een land buiten de Europese Unie.
4.3 De betalingsoptie(s) worden aan de Klant meegedeeld in de online shop van de Verkoper.
4.4 Als de betaling wordt verricht via een betaalmethode die wordt aangeboden door PayPal, wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg (hierna: "PayPal"), met inachtneming van de Gebruiksvoorwaarden van PayPal, beschikbaar op https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full of - als de klant geen PayPal-rekening heeft - met inachtneming van de Voorwaarden voor betalingen zonder PayPal-rekening, beschikbaar op https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full.
4.5 Als de betalingsmethode "SOFORT" is geselecteerd, wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder SOFORT GmbH, Theresienhöhe 12, 80339 München (hierna "SOFORT"). Om het factuurbedrag via "SOFORT" te kunnen betalen, moet de klant een voor deelname aan "SOFORT" geactiveerde online-bankrekening met PIN/TAN-procedure hebben, zich tijdens het betalingsproces dienovereenkomstig legitimeren en de betalingsopdracht aan "SOFORT" bevestigen. De betalingstransactie wordt dan onmiddellijk uitgevoerd door "SOFORT" en de bankrekening van de klant wordt gedebiteerd. Meer gedetailleerde informatie over de "SOFORT" betaalmethode is beschikbaar voor de klant op het internet op https://www.klarna.com/sofort/.
4.6 Als voor de creditcardbetaalmethode wordt gekozen, is het factuurbedrag direct bij het afsluiten van de overeenkomst verschuldigd. De creditcardbetalingsmethode wordt verwerkt in samenwerking met secupay AG, Goethestr. 6, 01896 Pulsnitz (www.secupay.ag) waaraan de Aanbieder zijn betalingsvordering overdraagt. secupay AG incasseert het factuurbedrag van de opgegeven creditcardrekening van de klant. In het geval van overdracht kan de betaling alleen worden gedaan aan secupay AG met schuldkwijtschelding. De creditcard wordt direct na het verzenden van de bestelling van de klant in de online shop gedebiteerd. Ook wanneer voor de betaalwijze creditcard is gekozen, blijft de leverancier via secupay AG verantwoordelijk voor algemene vragen van de klant, bijv. over de goederen, levertijd, verzending, retourzendingen, klachten, herroepingsverklaringen en leveringen of creditnota's.
5) Leverings- en verzendingsvoorwaarden
5.1 De levering van goederen gebeurt door verzending naar het door de klant opgegeven leveringsadres, tenzij anders overeengekomen. Het in de orderverwerking van de verkoper opgegeven afleveradres is bepalend voor de afwikkeling van de transactie. In afwijking hiervan is, indien voor de betaalmethode PayPal is gekozen, het door de klant bij PayPal op het moment van betaling opgegeven afleveradres bepalend.
5.2 Als het transportbedrijf de verzonden goederen terugstuurt naar de verkoper omdat levering aan de klant niet mogelijk was, draagt de klant de kosten voor de mislukte verzending. Dit geldt niet als de klant niet verantwoordelijk is voor de omstandigheid die leidde tot de onmogelijkheid van levering of als de klant tijdelijk verhinderd was om de aangeboden service te accepteren, tenzij de verkoper de klant redelijk van tevoren op de hoogte had gesteld van de service. Bovendien geldt dit niet met betrekking tot de kosten voor de retourzending als de klant zijn herroepingsrecht effectief uitoefent. In het geval van de effectieve uitoefening van het herroepingsrecht door de klant, is de bepaling dienaangaande in de herroepingsinstructies van de verkoper van toepassing op de retourkosten.
5.3 Zelf afhalen is om logistieke redenen niet mogelijk.
6) Duur en beëindiging van abonnementscontracten
6.1 Abonnementscontracten worden voor onbepaalde tijd afgesloten en kunnen door de klant aan het einde van elke maand worden opgezegd.
6.2 Het recht op buitengewone opzegging om gegronde redenen blijft onaangetast. Er is sprake van een gegronde reden als van de opzeggende partij, rekening houdend met alle omstandigheden van het individuele geval en met afweging van de belangen van beide partijen, redelijkerwijs niet kan worden verwacht dat zij de contractuele relatie voortzet tot de overeengekomen beëindiging of tot het verstrijken van een opzegtermijn.
6.3 Opzegging dient schriftelijk of in tekstvorm (bijvoorbeeld per e-mail) te geschieden.
7) Eigendomsvoorbehoud
Indien de Verkoper vooruit presteert, behoudt hij zich de eigendom van de geleverde goederen voor totdat de verschuldigde koopprijs volledig is betaald.
8) Aansprakelijkheid voor gebreken (garantie)
8.1 Indien de gekochte goederen gebreken vertonen, gelden de bepalingen van de wettelijke aansprakelijkheid voor gebreken.
8.2 Onverminderd het voorgaande geldt voor gebruikte goederen het volgende: Vorderingen wegens gebreken zijn uitgesloten indien het gebrek zich pas na verloop van een jaar na levering van de goederen voordoet. Gebreken die zich voordoen binnen een jaar na levering van de goederen kunnen worden geclaimd binnen de wettelijke verjaringstermijn. De verkorting van de aansprakelijkheidstermijn tot één jaar geldt echter niet voor
- voor zaken die in overeenstemming met hun gebruikelijke gebruik voor een gebouw zijn gebruikt en het gebrek ervan hebben veroorzaakt,
- voor vorderingen tot schadevergoeding en onkostenvergoeding van de klant, evenals
- in het geval dat de Verkoper het gebrek bedrieglijk heeft verzwegen.
8.3 De klant wordt verzocht om over geleverde goederen met duidelijke transportschade bij de bezorger te reclameren en de verkoper hiervan op de hoogte te stellen. Als de klant dit nalaat, heeft dit geen invloed op zijn wettelijke of contractuele aanspraken voor gebreken.
9) Inwisselen van promotievouchers
9.1 Waardebonnen die gratis worden uitgegeven door de Verkoper in het kader van promoties met een bepaalde geldigheidsduur en die niet kunnen worden gekocht door de Klant (hierna "Promotiebonnen") kunnen alleen worden ingewisseld in de online shop van de Verkoper en alleen tijdens de aangegeven periode.
9.2 Promotionele tegoedbonnen kunnen alleen worden ingewisseld door consumenten.
9.3 Individuele producten kunnen worden uitgesloten van de kortingsactie als een overeenkomstige beperking voortvloeit uit de inhoud van de kortingsbon.
9.4 Promotionele waardebonnen kunnen alleen worden ingewisseld voordat het bestelproces is voltooid. Achteraf inwisselen is niet mogelijk.
9.5 Per bestelling kan slechts één promotievoucher worden ingewisseld.
9.6 De waarde van de goederen moet ten minste gelijk zijn aan het bedrag van de kortingsbon. Eventueel resterend tegoed wordt niet terugbetaald door de Verkoper.
9.7 Als de waarde van de kortingsbon niet voldoende is om de bestelling te dekken, kan een van de andere betaalmethoden die door de Verkoper worden aangeboden worden gekozen om het verschil te vereffenen.
9.8 Het tegoed van een kortingsbon wordt niet uitbetaald in contanten en levert ook geen rente op.
9.9 De promotiebon wordt niet terugbetaald als de klant de goederen die geheel of gedeeltelijk zijn betaald met de promotiebon retourneert in het kader van zijn wettelijk herroepingsrecht.
9.10 De waardebon is uitsluitend bestemd voor gebruik door de persoon die erop vermeld staat. Een overdracht van de kortingsbon aan derden is uitgesloten. De Verkoper heeft het recht, maar is niet verplicht, om de materiële geschiktheid van de respectieve bonhouder te controleren.
10) Toepasselijk recht
Het recht van de Bondsrepubliek Duitsland is van toepassing op alle juridische relaties tussen de partijen met uitsluiting van de wetten op de internationale aankoop van roerende goederen. In het geval van consumenten is deze rechtskeuze alleen van toepassing voor zover de verleende bescherming niet wordt ingetrokken door dwingende bepalingen van het recht van de staat waar de consument zijn gewone verblijfplaats heeft.
11) Alternatieve geschillenbeslechting
11.1 De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting op het internet via de volgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Dit platform dient als contactpunt voor de buitengerechtelijke beslechting van geschillen die voortvloeien uit online aankoop- of dienstenovereenkomsten waarbij een consument betrokken is.
11.2 De Verkoper is niet verplicht of bereid om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten.
Terugbetalingsbeleid
Elke klant heeft het recht om zijn artikel binnen 100 dagen na levering terug te sturen naar ons retouradres.
Wat moet de klant doen voor een terugbetaling?
Om je artikel te retourneren, moet je ons op de hoogte brengen van je beslissing door een e-mail te sturen naar support@skinnify.de.
Daarna moeten de artikelen op eigen kosten naar ons retourcentrum worden gestuurd:Skinnify c/o FW Fulfillment, Eichhorster Straße 3, 17034, Neubrandenburg, Duitsland.
Wie draagt de kosten?
De koper draagt de kosten van de retourzending.
Wanneer kan de klant een terugbetaling verwachten?
De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na aankomst van de retourzending in de vorm van een terugbetaling van de oorspronkelijk gekozen betaalmethode.
Wat gebeurt er als de koper het pakket niet accepteert?
Om logistieke redenen wordt het pakket niet automatisch naar ons teruggestuurd als de koper het niet accepteert.Om je pakket terug te sturen en je geld terug te krijgen, moet je je pakket zelf naar ons retouradres sturen.
Als een bestelling eenmaal is geplaatst, kan deze niet meer worden verwerkt of geannuleerd voordat de bestelling is bezorgd.Alle bestellingen worden onmiddellijk verwerkt om een tijdige levering te garanderen.
Gevolgen van annulering
Als u dit contract herroept, betalen wij u alle betalingen terug die wij van u hebben ontvangen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander type levering hebt gekozen dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering), onverwijld en uiterlijk binnen veertien dagen na de datum waarop wij de kennisgeving van uw herroeping van dit contract hebben ontvangen. Wij kunnen terugbetaling weigeren totdat wij de goederen hebben terugontvangen. Aan de termijn is voldaan als u de goederen voor het einde van de termijn van veertien dagen opstuurt. U draagt de directe kosten voor het terugzenden van de goederen. U hoeft alleen te betalen voor eventuele waardevermindering van de goederen als deze waardevermindering te wijten is aan een behandeling van de goederen die niet nodig is om de staat, eigenschappen en werking van de goederen te controleren.
We accepteren alleen retourzendingen in perfecte & ongebruikte staat.
You are shopping on skinnify.nl. By placing an order you are purchasing from Reach in the way we describe below. Depending on your location, "Reach" refers to With Reach (EU) Limited ÖU (registration #14571597, "Reach EU"), Reach Ltd. ( "Reach Canada"), With Reach (Australia) Pty. Ltd. ( "Reach Australia"), With Reach UK Ltd. (registration #08507554, "Reach UK"), or With Reach (USA) LLC ( "Reach USA"). The item(s) that you are purchasing will be sold by Reach to you. You will provide your payment information, shipping address, and any additional information required or requested to complete your order directly to Reachfor Reach to process your payment and complete your order. Your order is subject to: (1) these Reach Terms of Service; (2) the Reach Privacy Policy; and (3) any relevant terms and conditions imposed by any other applicable third parties, including the party supplying the products. By completing your purchase, you confirm that you have read and agree to be bound by all of these. By placing an order, you understand and agree that: 1. You are purchasing from, and providing your information to, Reach. Reach is entitled to verify and authenticate your payment information, and if it is unable to verify this information, Reach may contact you and/or your payment card issuer to confirm your identity and/or your intent to place the order. 2. If there is an error in the price listed for a product on the website from which you are purchasing or in the price applied to the product during the sale of and processing of your order, Reach is entitled to contact you, correct the price, and/or cancel your order. 3. If Reach is able to successfully verify your payment information, payment details for your order will be processed by Reach as the seller of the goods to you. 4. Once Reach processes your payment information and the transaction is verified, the items you purchased will be fulfilled directly by the party supplying the goods, by delivery or other means. 5. Reach may refuse service, refuse to process or complete orders, remove or edit content, or cancel orders for any reason or for no reason, in its sole discretion. 6. If you are under the age of majority in the jurisdiction in which you reside, approval of your parent or guardian is required to complete your purchase. 7. In some jurisdictions, Reach obtains payment processing services through affiliates or third-party service providers. In such instances, such affiliates and third parties are obligated under their contract with Reach to comply with strict privacy and data protection requirements. Here are some other things to understand about your order: Currency. You may select your preferred payment method and currency from a list of options available at the time of checkout. Please note that the relative value of currencies may vary, and as a result, the actual purchase price for items in your order may vary based on the currency selected. Billing. If you use a payment card or other electronic form of payment as your payment type, your bank or payment card statement will include a reference to "Reach" and the party supplying the goods. Shipping. Items in your order may be fulfilled via a single transaction, or via multiple transactions. If items in your order are fulfilled via multiple transactions, or if your order is only partially fulfilled, you will only be charged for those items that are actually fulfilled Chargebacks, Fraud Prevention and Void Transactions. For your protection, Reach may use various fraud prevention protocols and policies, and industry-standard verification systems, to reduce fraud and minimize chargeback risks. You must comply with such protocols and policies, including card authentication, and "ship to" and "bill to" address verification. Once an order is placed, you may not change any authenticated payment information or any verified "ship to"/ "bill to" address. If there is a systemic error which results in the processing or acceptance of a transaction for which authorization has been declined, that transaction will be void. Product. You may have the benefit of a manufacturer’s warranty in respect of the item(s) purchased and you should refer to the relevant documentation supplied with the item in this regard. Customer Service and Returns. Questions or concerns about your order may be directed to Reach. Reach will work with the party supplying the goods as necessary to resolve your issue. If the party supplying the goods allows for returns on orders, Reach will assist you in processing a return in accordance with that party’s policy, including reimbursement for the original sales prices of returned products, if authorized.. Reach may refuse any return requested if a restriction applies to the item for which the return is requested. DISCLAIMER OF WARRANTIES AND LIMITATION OF LIABILITY. This paragraph is not applicable to you if you reside in Quebec, Canada. REACH PROVIDES ITS SERVICES ON AN "AS IS" AND "AS AVAILABLE" BASIS. TO THE EXTENT PERMITTED BY LAW, REACH MAKES NO REPRESENTATIONS OR WARRANTIES OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, AS TO THE PRODUCTS DEPICTED ON OR ORDERED FROM THE WEBSITE, THE PROVISION OF REACH’S SERVICES, OR THE INFORMATION OR CONTENT DISPLAYED ON OR ACCESSIBLE VIA THE WEBSITE INCLUDING THE CHECKOUT PROCESS. YOU EXPRESSLY AGREE THAT YOUR USE OF REACH’S SERVICES IS AT YOUR SOLE RISK. REACH DOES NOT WARRANT THE ACCURACY, RELIABILITY, OR COMPLETENESS OF ANY PRODUCT IMAGES, DESCRIPTIONS OR SPECIFICATIONS PROVIDED ON THE WEBSITE. NEITHER REACH, NOR ITS DIRECTORS, OFFICERS, EMPLOYEES, AFFILIATES, VENDORS OR SUPPLIERS WILL BE LIABLE FOR ANY INDIRECT, DIRECT, SPECIAL, CONSEQUENTIAL OR INCIDENTAL DAMAGES, INCLUDING WITHOUT LIMITATION FOR ANY LOSS OF DATA OR PROFITS, THAT MAY BE INCURRED OR RESULT IN CONNECTION WITH YOUR USE OF (OR INABILITY TO USE) REACH’S SERVICES OR PRODUCTS PURCHASED THROUGH REACH, EVEN IF REACH HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES. IN THE EVENT THAT REACH IS FOUND TO BE LIABLE TO YOU FOR ANY DAMAGE OR LOSS CONNECTED WITH YOUR USE OF REACH’S SERVICES OR ANY PRODUCTS PURCHASED THROUGH REACH, REACH’S AGGREGATE LIABILITY SHALL NOT EXCEED $100 USD. Intellectual Property. All content on the s website, including in the checkout process, such as software, object code, source code, text, graphics, logos, button icons, images, audio clips, and digital downloads, is the property of Reach, the party supplying the goods, or their respective licensors, as may be applicable, and is protected by United States and international copyright laws. All designs, graphics, logos, page headers, button icons, scripts, and service names are trade-marks or registered trade-marks of the party supplying the goods or Reach, as may be applicable, in the U.S. and/or other countries. Such trademarks may not be used without the prior written authorization of the Merchant or Reach, as may be applicable. General Terms. The following general terms apply whenever you place an order: 1. Compliance with Applicable Laws. You certify that any products purchased through an order will not be exported, sold, or transferred in violation of any applicable laws, including without limitation any applicable export control and economic sanctions laws and regulations. It is your responsibility to know the laws of the country into which you are importing any products that you order. By placing an order you certify that the import of the products you have ordered to the country of the shipping address you have provided does not violate any laws or regulations of that country. 2. Privacy. To complete your order you will be providing personal information to Reach and you consent to your personal information being collected, used, processed, disclosed and/or stored by Reach and our service providers as may be required in order to process and complete your order and otherwise provide the services you have requested, in accordance with Reach’s Privacy Policy. Reach accepts no liability or responsibility for the collection, use, processing, disclosure or storage of your personal information by the party supplying the goods or any service provider engaged by that party. The collection, use, processing, disclosure and/or storage of your personal information by the party supplying the goods or its service providers is governed by that party’s privacy policy. The party supplying the goods and Reach may analyze transactional data for the purpose of identifying trends, statistics and measurements that could contribute to the enhancement of customer experience and/or the services provided by Reach. Any transactional data analyzed for these purposes will be aggregated and anonymized, meaning that any personally identifiable information will be removed. 3. Electronic Communications. When you place an order, you are communicating with Reach electronically, and you consent to entering into this agreement by electronic means, and to receive communications from Reach electronically/via email. 4. Modifications. You acknowledge that Reach may make changes to its system, policies, and these Terms of Service at any time. Reach will ensure that the current version of these Terms of Service is presented every time you make an order. You are responsible for reviewing these Terms of Service each time you make an order. If you do not agree to any change in the Terms of Service, you must not complete your order. Any order placed after the effective date of a change will constitute your agreement to the change and to the current Terms of Service. 5. Severability. If any or any portion of these Terms of Service is found to be invalid, void, or for any reason unenforceable, that term or portion of terms will be severed, and will not affect the validity and enforceability of the remaining terms. 6. Governing Law. If you reside in Canada (other than in Quebec), these Terms of Service are governed by and construed in accordance with the laws of Canada. If you reside in the province of Quebec, these terms of services are governed by and construed in accordance with the laws of Quebec and the laws of Canada applicable therein. If you reside in Australia, these Terms of Service are governed by and construed in accordance with the laws of Australia. If you reside in the US, these Terms of Service are governed by and construed in accordance with the laws of the US. If you reside in a country in the European Union, these Terms of Service are governed by and construed in accordance with the laws of Estonia. Otherwise, these Terms of Service are governed by and construed in accordance with the laws of England and Wales. 7. Notice. If you need to contact Reach, you may do so at https://www.withreach.com/support/shopper-support. Our addresses are: Reach UK: 3 Lloyd’s Avenue, London, UK EC3N 3DS Reach Canada: 2300, 150 9 Avenue SW, Calgary, AB T2P 3H9 Reach EU: Maakri 19, 10145 Tallinn, Estonia 10145 Reach Australia: 152 Elizabeth Street, Melbourne, Victoria, Australia 3000 Reach USA: Pier 26 Box 5 North "The Embarcadero", San Francisco, CA 94105 8. Proceedings. Any action or proceeding arising out of or relating to these Terms of Service must be brought in the courts of England and Wales and you hereby irrevocably agree to the jurisdiction of the courts in London, United Kingdom for all such purposes. 9. Language. The parties have agreed and expressly requested that this agreement and all documents related to it be drawn up in English. Les parties conviennent et exigent expressément que ce contrat et tous documents émis en vertu de celui-ci soient rédigés en anglais.